Langzie.pl – czyli jak „dać się znaleźć w internecie”… jeśli jesteś szkołą językową.

Langzie.pl – czyli jak „dać się znaleźć w internecie”… jeśli jesteś szkołą językową.

W ciągu lat nasze podejście do internetu bardzo się zmieniło. Większość aktywności społecznych czy zawodowych przeniosła się do sieci. Nigdy w swojej historii człowiek nie przetwarzał tylu informacji co teraz.

Od początków naszej cywilizacji do 2003 roku człowiek wyprodukował 5 eksabajtów danych, czyli tyle ile zmieściłoby się na 1,3 mld płyt dvd. Obecnie wytworzenie takiej ilości danych zajmuje nam tylko 2 dni!.

Liczba ta stale rośnie i według przybliżonych szacunków podwaja się co ok 2 lata. Średnio w ciągu minuty użytkownicy w samej tylko wyszukiwarce Google zadają 2 mln zapytań, rejestrowanych jest na świecie 70 nowych domen, powstaje 571 stron internetowych i 346 blogów na WordPressie. Internauci wysyłają 204 miliony e-maili a za pomocą Skype’a rozmawiają prawie 1,4 mln minut. Już ponad miliard ludzi używa Facebooka codziennie zostawiając około 31 milionów wiadomości i prawie 3 miliony filmów na minutę. Na YouTube w ciągu 60 sekund przybywa około 300 godzin materiałów filmowych, a około miliarda zdjęć użytkownicy zostawią w chmurach w tym roku.

 

Wujek Google prawdę Ci powie – ale czy na pewno?

Internauci zalewani taką ilością danych nie mają czasu ani ochoty na dokładne analizowanie wszystkich stron czy wiadomości. Badania nad zachowaniami w internecie wskazują jednoznacznie, że użytkownicy przeglądają najczęściej tylko jedną, dwie pierwsze strony wyników wyszukiwania. Powoli jasnym staje się, że w dzisiejszych czasach można mieć najpiękniejszą stronę www w kraju, a i tak świat o niej nie wie i nic nie wskazuje na to, że się kiedyś dowie.

Właściciele szkół językowych z ironią traktują slogany typu: jeśli nie ma cię w sieci to nie istniejesz. Faktem jest, że strona internetowa ich szkoły w wyszukiwarce najprawdopodobniej się pojawi… gdzieś. I to “gdzieś” często spędza im sen z powiek. Nie ma tylu zmartwień, jeśli jest się jedyną szkołą w malutkiej miejscowości i ma się spore szanse wskoczyć na legendarną pierwszą stronę. Jeśli jesteś jednak szkołą ze sporego miasta, problemem może być odnalezienie jej nawet na piątej stronie wyników wyszukiwania. Coraz częściej bowiem, mimo że właściciele szkół językowych działają zgodnie z prawidłami nowoczesnego marketingu, ilość “szumu internetowego” nie pozwala im się przebić ani trafić do docelowych klientów, czyli uczniów i ich rodziców.

W tego typu sytuacjach, z pomocą przychodzą im najczęściej firmy zajmujące się pozycjonowaniem (procesami zmierzającymi do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych) oraz opłacanie reklam typu AdWords. Niestety stawki za tego typu usługi bywają często niewspółmiernie wysokie w porównaniu do uzyskanych efektów.

Co więc może zrobić szkoła, by nie wydając wszystkich zysków na pozycjonowanie, uczniowie mogli ją znaleźć nie tylko wpadając przez przypadek pod jej drzwi? A co robią małe sklepy, które nie wytrzymują konkurencji dużych sieci? – Zrzeszają się.

W internecie działa to na podobnej zasadzie, choć owo “zrzeszenie” nie jest rozumiane dosłownie. Mniejsze podmioty skupiają się najczęściej wokół dużego, wyspecjalizowanego portalu (np. ceneo.pl do wyszukiwania produktów). W przypadku szkół językowych nowym i rewolucyjnym serwisem tego typu jest Langzie.pl, odwiedzany miesięcznie przez ponad 50 tysięcy osób zainteresowanych rozpoczęciem nauki języka obcego.  

 

Dać się znaleźć w internecie…

Pozostaje jednak pytanie, co takie skupienie w jednym portalu im daje? Właściciele szkół wymieniają kilka bardzo konkretnych zalet:
 

Pierwszą i najważniejszą zaletą jest zwiększona liczba osób które zapoznają się z ofertą naszej szkoły a co za tym idzie zwiększenie szans na pozyskanie nowego klienta / ucznia.

Korzystanie z tego typu serwisów wg badań M. Cichonia z 2011 roku deklaruje od 37 do 56% ankietowanych, przy czym ich popularność z roku na rok rośnie. Obecnie szkoły współpracujące z Langzie.pl mogą pozyskać nawet 15-20 proc. dodatkowego ruchu na swojej stronie / profilu w Langzie.pl.

 

Trafią ze swoją ofertą tylko do docelowego i zainteresowanego daną dziedziną klienta.

W przypadku szkół językowych są to oczywiście uczniowie i pośrednio ich rodzice, którzy podejmują często ostateczną decyzję o wyborze danej placówki. Jeśli spojrzymy na to logicznie to można być pewnym, że osoba szukająca fryzjera omijać będzie strony promujące lekarzy, a uczeń chcący rozpocząć naukę języka nie będzie szukał szkoły językowej w wyszukiwarce akcesorii do hodowli zwierząt futerkowych.

 

Mają większą możliwość konkurowania z większymi podmiotami / szkołami na równych zasadach.

Klienci zanim podejmą decyzję o wyborze konkretnej placówki lubią przejrzeć oferty kilku pobliskich szkół. Uczniowie coraz rzadziej skupiają się jednak na samej cenie usługi. Dlatego bardzo istotne stają się jej inne parametry np. darmowe konsultacje z metodykiem, dodatkowe udogodnienia na terenie szkoły oraz wiarygodne opinie. Nawet szkoła z mniejszą ilością sal, rodzajów promocji czy funduszy na marketing i droższymi kursami może z sukcesem przekonywać do siebie uczniów np. kameralnymi grupami czy dużym parkingiem przed budynkiem. Zainteresowany uczeń musi jednak jakoś te szkoły znaleźć..

I poszuka tam gdzie bez problemu i wysiłku może przyjrzeć się kilku na raz, czyli w wyszukiwarce.

 

Większa rozpoznawalność marki i promocja swojej szkoły.

Większość z nas zgodzi się ze stwierdzeniem, że marka i opinie o firmie są ważne, a nawet bardzo ważne. Istotne jest przecież czy się o nas mówi i co się o nas mówi. W Langzie.pl szkoły korzystają z szeregu innowacji, które ułatwiają budowanie pozytywnego wizerunku szkoły, a także pozwalają na kontakt z jej fanami, czy to poprzez połączenie z jej Social Media, czy odpowiadając bezpośrednio na opinie uczniów pod swoim profilem. Będąc w tego typu wyszukiwarce szkoła ma również pewność, że trafia ze swoją ofertą do świadomego klienta, który będąc pod jej dobrym wrażeniem, nawet jeśli w danym momencie nie skorzysta z jej oferty, będzie pamiętał o istnieniu szkoły w przyszłości bądź poleci ją swoim znajomym.

 

Niski koszt dotarcia do klienta.

W Langzie.pl jedynym kosztem, jaki ponosi szkoła, jeśli decyduje się na profil Starter, jest jej czas poświęcony na jego na uzupełnienie. Może także skorzystać z oferty profilu Premium, który zapewnia dodatkowe funkcjonalności na profilu szkoły oraz banery, wyróżnienia i preferencyjną pozycję na liście wyników na stronach wyszukiwarki Langzie.pl.

 

Oszczędność czasu.

Większość spraw związanych z promocją i marketingiem portalu oraz profili się na nim znajdujących spoczywa na barkach właściciela serwisu. To właśnie on będzie starał się o jak największą ilość użytkowników czy dobrą rozpoznawalność i wiarygodność serwisu. Ty w tym czasie możesz cieszyć się zasłużonym odpoczynkiem.

 

Jeśli jesteś więc szkołą językową i ciągle poszukujesz sposobów, by dać się znaleźć w internecie nowym uczniom i wskazać prostą drogę do swojej placówki, może warto spróbować z Langzie.pl.

Może również to Ciebie zaciekawi?

Jakie ceny za szkoły językowe? Czy koszty nauki języka mogą być wysokie?

Jakie ceny za szkoły językowe? Czy koszty nauki języka mogą być wysokie?

Wiedza jest bezcenna i o tym przekonywać nie trzeba. Jaką miarą jednak mierzyć ceny kursów językowych i czy porównywać je do innych sposobów nauki? A może szkoły językowe korzystają na tym, że nieznajomość obcych języków dziś nie jest w modzie?
Czytaj artykuł
Wszystkie wpisy
Czym jest langzie?

Langzie to największa polska porównywarka szkół i kursów językowych. Z nami znajdziesz swój wymarzony kurs w swoim mieście!

Znajdź kurs
hola!
Salut :-)